MEDLEMSSKAP OCH AVGIFTER
Så här blir du medlem och så här mycket kostar det
Så här blir du medlem och så här mycket kostar det
Alla som deltar i Skultuna scoutkårs verksamhet behöver vara medlem i scoutkåren. Medlemskap är en förutsättning för att kunna delta på arrangemang och läger.
OBS! För familjescouter görs medlemsansökan både för barnet och minst en vuxen. Den vuxne anger barnets för och efternamn i rutan Noteringar. samt betala avgift enligt nedan. Du anmäler ditt intresse för att bli medlem i scoutkåren i formuläret här på vår hemsida under
Intresseanmälan för att bli scout
När din anmälan godkänts får du ett mail som bekräftar ditt medlemsskap.
Kontakta ledarna på respektive avdelning eller kårens ordförande om du vill bli medlem eller veta mer om medlemskap.
Scouter (spårare, upptäckare, äventyrare, utmanare, rover) | 395 kr/ termin |
Ledare/funktionär | 180 kr/ termin |
Familjescout – Barn | 57:50 kr/ termin |
Familjescout – Vuxen | 180 kr/ termin |
Total avgift för familjen (1+1) | 237:50 kr/termin |
Medlemsavgiften betalas per termin baserat på den faktura som skickas ut centralt från riksorganisationen Scouterna. Fakturan skickas ut via mail om du inte valt att få den via Kivra eller som e-faktura.
OBS! Först när medlemsavgiften är betald så är scouten olycksfallsförsäkrad vid färd till och från samt under planerade scoutaktiviteter.
Scoutkåren samlar bara in uppgifter som är relevanta för ditt eller ditt barns deltagande i vår verksamhet. Uppgifterna är endast tillgängliga för behöriga ledare/funktionärer i Skultuna scoutkår via personlig inloggning i antingen medlemsregistret SCOUTNET eller på hemsidan. För att inte lämna ut kontaktuppgifter används medlemsregistrets epostlistor vid utskick till medlemmarna samt för kontakt med ledare/styrelse.
Dina personuppgifter hamnar i scouternas medlemsregister SCOUTNET. Scouterna är registeransvariga för medlemsregistret Scoutnet.
Läs mer här om hur vi i scoutkåren
Det är viktigt att vi har rätt uppgifter till dig som medlem, så att information kommer fram till dig. Har du bytt adress, telefon eller e-post så kan du ändra detta själv.
Du hittar till medlemsregistret på www.scoutnet.se
Första gången du ska logga in måste du först generera ett lösenord. För att få ett lösenord klickar på länken <Har du glömt lösenordet> i systemet och anger ditt medlemsnummer eller din mejladress. Följ sedan de instruktioner som följer. Om du inte har någon e-postadress registrerad eller inte kan ditt medlemsnummer så kontaktar du en ledare så löser vi det.
Mer information om vårat medlemsregister, hur det fungerar och vad du som registrerad medlem kan göra kan du läsa om på
Först och främst vill vi att du kontaktar din ledare och berättar att du vill sluta. Det är viktigt för oss att få höra om det är någon speciell anledning till varför du vill sluta.
En avanmälan behöver göras i Scoutnet för att fakturautskicken inte ska fortsätta komma.
Du kan också själv avsluta ditt medlemskap via din sida på Scoutnet (se länk ovan).