parummagna

Familjescouterna

Naturen är vårt lekrum - vuxen och barn upplever tillsammans!

Barn och vuxna tillsammans! Vi ledare förbereder aktiviteter på ett tema, som du genomför tillsammans med ditt barn.

Familjescouterna riktar sig till de minsta barnen (upp till och med 7 år) där minst en vuxen som är med under hela mötet. Vi gör utflykter och hittar på roliga äventyr i härliga miljöer i och runt Skultuna. Vi är alltid utomhus så det är viktigt att klä sig efter vädret. Ta med egen matsäck, vi avslutar alltid runt elden tillsammans, där vi äter vår medhavda matsäck (lunch eller fika) vid brasan. Den går så klart att använda om man vill för att laga sin mat.

Vi har en sluten grupp på Facebook som heter ”Familjescouting i Skultuna Scoutkår” som vi rekommenderar att vara med i. Skicka en ansökan att bli med i gruppen.

Medlemsskap i scoutkåren

Familjescouten + minst en vuxen i familjen blir medlem i Scouterna; företrädesvis den vuxne som normalt kommer delta i verksamheten med barnet.

Läs mer  på MEDLEMSKAP – SKULTUNA SCOUTKÅR

Kalender för familjescouterna