Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem och lära känna nya kompisar. Scouterna erbjuder unga att utvecklas till sin fulla potential, i en trygg miljö där alla får vara sig själva. I Scouterna får alla var med!

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna på hösten det år du fyller 8 år (börjar i skolans årskurs två). Du börjar du som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan man vara sedan hela livet. Oftast börjar man på hösten eller våren men det finns alltid möjlighet att börja när som helst på terminen. Kontakta avdelningsledarna för den åldersgrupp det gäller.

Det är aldrig för sent att bli scout! Är du sugen att bli scout avsett ålder så är du välkommen att prova på.

För barn under 8 år erbjuder vi Familjescouting. Det är en öppen verksamhet för hela familjen.

LÄS MER HÄR OM VÅRA OLIKA ÅLDERSGRUPPER

Gå med i Skultuna scoutkår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting. Man får prova upp till tre gånger innan man bestämmer sig att bli medlem.

GÅ DIREKT TILL INTRESSEANMÄLAN FÖR MEDLEMSKAP