100% SCOUT

20 september, 2023 av Ann-Kristine Johansson

100% Scout är en rikstäckande aktivitet för scouter i hela Sverige. Målet med 100% Scout är att synas i samhället, visa att vi är många som är scouter och att vi finns överallt. Den 21 september är även internationella fredsdagen och vi vill också visa att vi är den del av den globala fredsrörelsen.

Var och en deltar på egen hand genom att ta på sig scoutdräkten i sin vardag och visa att man är scout oberoende vad man gör och vart man är den dagen. Vi visar att vi är scouter och att vi är stolta att vara det! Under dagen kan du ha scoutskjorta och sjal eller någon av kårens profilplagg eller bara sjalen.

I Skultuna Scoutkår har vi tagit fram ett märke för att belöna de som uppmärksammar 100%scout.

Vill du ha ett märke? Då gör du så här: TA EN SELFIE i skolan med din lärare och några kompisar, där du har scoutskjortan eller scoutkårens tröja på dig och skicka till en ledare så har du förtjänat ett 100%scout-märke (vuxna gör likadant på jobbet).

Passa på att berätta för dina kompisar varför du är scout!

Så här ser ett märke ut:

När du har varit med på 100% scout tre gånger får du ett guldmärke: