Du kan hjälpa att göra skillnad!

13 september, 2022 av Ann-Kristine Johansson

Välkommen till Bäckebo den 15 oktober kl 10:00 för en dag som präglas av gemenskap, lite god mat och underhåll av Bäckebo!

Du kan hjälpa att göra skillnad!

Höstterminen har startat och nu har du chansen att göra skillnad för våra barn och ungas fritid!

I Skultuna Scoutkår har vi en helt unik scoutgård både för att den är byggd just för scoutverksamhet men också för den fina gemenskap som finns inom kåren, mellan barn, unga och vuxna – Bäckebo!

Vi har många ledare och funktionärer som kan mycket, vill mycket och gör mycket men ibland räcker inte tiden till att både vara ledare, materialförvaltare och underhålla huset.

Den 15 oktober bjuder vi därför in dig och alla andra vuxna som har en eller flera scouter i kåren till en dag som kommer att präglas av gemenskap, lite god mat och underhåll av Bäckebo! Vi startar kl 10 och man håller på så länge man kan.

Det bästa är att alla kan bidra efter sin förmåga så att vi gemensamt skapar en härlig plats för våra fina barn och unga!

Förslag som finns att göra:

• Måla en av väggarna i stora rummet
  • Sy gardiner
  • Sätta upp nya utrymningsskyltar
  • Finns det någon utbildad elektriker har vi lite jobb till just dig
  • Städa lite, putsa fönster
  • Hacka gurka till salladen
  • Åka till återbruket med överblivna möbler
  • Reparera kanoter
  • Ösa lite grus och röja sly, har du skyffel eller slyröjare/trimmer ta gärna med!

Vi ses den 15 oktober kl 10.00 på Bäckebo!

Anmäl dig genom att skicka ett sms till kårens telefon 0721651342, namn + hur många ni kommer + matpreferenser.

Varmt välkomna!

Styrelsen och Ledarna i Skultuna Scoutkår