Inspirationskväll

21 juli, 2023 av Ann-Kristine Johansson

Välkommen till en inspirationskväll!

Vi är Raised by Adventure. Det betyder att vi växer och formas med varandra och våra äventyr. Upplevelser som ger mod, själv-förtroende och minnen för livet. Oavsett vem du är finns ett äventyr för dig i Scouterna.

Är du intresserad att bli ledare, funktionär, en hjälpande hand eller bara inspireras?

Vi bjuder in till en unik kväll tillsammans med en av Sveriges bästa utvecklings-konsulenter inom föreningsvärlden som dagligen är i skolor och träffar barn och unga. Hör hans ord om vilka vi är och hur du kan bli en del av oss 80 000 äventyrare i Sverige.

Fyra saker du inte behöver kunna för att bli funktionär eller scoutledare:

Paddla kanot, Knyta knopar, Göra upp eld, Planera Jamboree

Allt det här kan vi! Du behöver bara vara en trygg vuxen med engagemang, hur mycket bestämmer du själv. Nu söker vi dig som vuxen som kan hålla en hand när det stormar, kom och träffa oss! Du förbinder dig inte till något genom att komma på mötet.

NÄR?         23 augusti kl 19:00

VAR?         Scoutgården Bäckebo, Västanåvägen 3, Skultuna

FÖR VEM? Alla från 18 år och uppåt som vill inspireras

På scouterna får du uppleva både det yttre och inre äventyret. Klä dig för att vara ute.

Vi ses!