I Skultuna scoutkår har vi en avdelning där vuxna i kåren träffas för att umgås, lära oss nya saker tillsammans och av varandra, ta märken, eller vad vi nu hittar på. Vi kallar vår patrull för ”Patrull Kaffegöken”. Programmet bestämmer vi tillsammans på uppstartsmötet för terminen och du hittar mötesdatum i kalendern nedan.

Program våren 2024

28 jan Uppstarts-kaffemys och planering
25 feb MSBs krisinformation; hur beredda är vi? vad kan vi bistå samhället med?
15-17 mars Knivbyggarhelg (Anmälan krävs senast 10 mars – betala 600 kr till Barbro swish 070-1730850)
24 mars Utflykt till scoutvindskydd i vår närhet (Rönningstopr eller Lista Kärr). Samling Bäckebo för samåkning
21 april St GEORG (kårgemensamt arrangemang). Informeras separat.
19 maj Besöka naturreservat: Hälleskogsbrännan
9 juni Kårens långplanering

Att planera in: Kväll på Åkesta Observatorie, HLR/Brand,
Andra önskemål: Freesbeegolf Hallonbacken, Laga mat i eldgrop

Du måste inte vara aktiv på något annat sätt i scoutkåren för att vara med i vår vuxenscoutgrupp, men du behöver däremot vara medlem i scoutkåren.

Bli medlem i Skultuna Scoutkår

Har du frågor eller funderingar kan du kontakta Kårordförande Barbro Kinnunen, 070-1730850 eller skicka mail till kåren (se kontaktuppgifter i sidfoten).

Om du är intresserad av en meningsfull fritid; läs mer om HUR DU KAN ENGAGERA DIG SKULTUNA SCOUTKÅR

Det är aldrig för sent att bli scout!

På bilderna nedan syns vårt äventyr när vi besökte Tuna-Hästbergs Äventyrsgruva, där vi tog oss ner i gruvan och sedan runt på gruvans Via Ferrata-system. Vi har även bl.a. vandrat runt Järndammen i Sala, besökt Naturreservatet Hälleskogsbrännan och Venabäcken samt tävlat i vuxenklassen under Distriktstävlingen ”Novembernatta”.

Vuxenscouter – patrullen ”Kaffegöken”

Kalender för ledare och vuxna