Nu sätter vi igång utlandsprojekt Europa2024 – du hänger väl på!

5 april, 2023 av Barbro Kinnunen

Nästa år, 2024, har scoutkåren planerat att åka utomlands på sommaren och bjuder in till en första informationsträff för alla scouter som är intresserade att åka (födda 2012 och tidigare) samt minst en medföljande vuxen/förälder till scouten.

ONSDAG 12 APRIL kl 18:30 på BÄCKEBO

På mötet kommer vi presentera tankar och idéer på varianter och upplägg på resan. Vi kommer ta upp kostnad, när och vart vi vill åka, hur vi gör för att få in pengar, och även diskutera kring vad vi skulle vilja uppleva och göra på vår resa. Resmål är inte bestämt utan är en del av planeringsarbetet tillsammans med de scouter som anmäler sig för att åka med.

Tanken och ambitionen är att vi lyckas arbeta in så pass mycket pengar till vår lägerkassa, så att kostnaden för varje scout blir maximalt som att åka på läger härhemma i Sverige. Allt beror på så klart på hur mycket pengar vi lyckas dra in. Så om du vill åka – låt inte kostnaden hindra dig att komma på mötet! Vi ska jobba för att ge alla som vill möjlighet att åka.

Ledargruppen (i dagsläget) som ska åka: Alina, Barbro, Daniel och Therese. Vi kommer även hålla ihop lägerplaneringen och lägergruppen fram till resan

Det kan så klart tillkomma ytterligare vuxna längs resans gång – kanske du är en av dem?

Är du intresserad men har förhinder att komma på mötet?

Hör av dig till någon av oss ovan eller maila oss på vår gruppmail
Skicka mail

Vi har också satt upp en egen informationssida för utlandsprojektet, som du hittar här

LÄGERSIDA EUROPA2024